Kedilerin Hastalıkları

Kedi Nezlesi
FVR virüsünün yol açtığı bir hastalıktır. Özellikle bakım evleri gibi kedi nüfusunun çok olduğu yerlerde görülür. Çok bulaşıcıdır. Belirtileri; öksürme, burun akıntısı, yüksek ateş ve iştahsızlıktır. Antibiyotikle tedavi edilir.

İdrar Yolu Enfeksiyonu
Anatomik açıdan özellikle erkek kedilerde görülür. Sistit ile birlikte şekillenebilir ancak böbrekler etkilenmez. Belirtileri; çiş yapmada zorlanma, kum kabında “s” şeklini alma ancak çiş yapamama veya evde çiş kaçırma şeklinde kendini gösterir. İdrarda kan veya kötü koku olabilir. Tedavisi uzun bir süreç gerektirebilir.

Mide Hastalıkları (Gastrit, Reflü)
Gastrit midenin çeşitli tahrikler sonucu enfekte olmasıdır. Buna yanlışlıkla yutulan şeyler neden olabileceği gibi bazen virüs de etkili olabilir. En önemli belirtisi, yemek yedikten hemen sonra veya ilerleyen saatlerde kusmadır. Mide rahatlatılmalı, hafif yiyecekler verilmeli ve tedavi edilmelidir.

Böbrek Hastalıkları (Kronik Böbrek Yetmezliği)
Kedilerde çok sık görülür. Belirtileri; halsizlik, kusma, idrara çok az çıkma veya hiç çıkamamadır. Hemen tedaviye başlanması gerekir. Böbrekler çalışmadığı için kan çok tehlikeli toksin maddelerle dolar. İdrarda fazla miktarda aminoasit kaybı olduğundan vücudun protein ihtiyacı artar. Böbrek yetmezliğinde en dikkat edilmesi gereken konu; gerekli tedavinin yanı sıra beslenmeye çok dikkat edilerek böbrek yükünün azaltılmasıdır. Veteriner hekim tarafından gerekli tedaviye başlandıktan sonra belirlenen diyet programının yaşam boyu uygulanması gerekir. Hastalığın erken teşhis edilmesi istenmeyen sonuçların doğmasını önleyebilir.

Apse
Daha çok sokağa çıkan kedilerde görülür. Başka kedilerin ısırığı mikrop kaparak deride ağrılı şişkinliğe, kızarıklığa neden olur.
DiyabetBelirtileri; artan su isteği, özellikle gece çok sık çiş yapma, aşırı yorgunluktur. Kan tahlili yapılarak açlık ve tokluk kan şekeri ölçülmeli daha sonra diyetle birlikte tedaviye başlanmalıdır.

Konjoktuvit
İki tip görülür. Eğer alerjik konjoktuvit ise kediniz sürekli ağlıyormuş gibi görünür, göz pınarının altı sürekli ıslaktır. Her iki gözde de görülebilir. Enfeksiyon sonucu oluşmuş konjoktuvit ise akıntı koyu renkte, iltihaplı, yeşilimsi veya sarımsı olabilir. Işık rahatsız eder. Veteriner hekimin tavsiye ettiği göz damlaları kullanılarak tedavi edilir.

Kulak Enfeksiyonu
Orta ve iç kulak bölümünde bakteri veya mantar gibi mikroorganizmaların yol açtığı çeşitli enfeksiyonlar görülür. Belirtileri; kulak bölgesinde ağrı, iltihaplı, bazen kanlı kulak akıntısı, pis koku, kaşıntı, kedinizin başını ağrıyan kulağa doğru eğik tutması ve sürekli başını sallaması olarak sayılabilir. Tedavi edilmediğinde kalıcı hasara yol açabilir.

Deri İritasyonu (Mantar Hastalıkları)
Deride çok şiddetli kaşıntı, tüy dökülmesi, kızarıklık hatta yara ile kendini gösterir. Mantar hastalığı deri üzerinde kendine has lezyonlar oluşturarak kendini gösterir. Tüm deri hastalıklarının tedavisi uzun bir süreçtir ve devamlılık gerektirir.

Hipertiroidi
Tipik olarak orta yaşlı veya yaşlı kedilerde kendini gösterir. Kedinizde kilo kaybı başlar ancak aynı zamanda ters orantıda aşırı iştah artışı görülür. Tam anlamıyla gördükleri her şeyi yemek isterler. Bu hastalıktan etkilenen kediler çok su içer ve çok sık çişe çıkarlar. İlaçla, izotopla veya ameliyatla tedavi edilir. Orta yaşlı ve yaşlı kedilerin (10 yaş ve üstü) 6 ayda bir mutlaka veteriner hekim tarafından tiroid tahlillerinin yapılması gerekir.

Kalın Bağırsak İltihaplanması (Kolit)
Kolon yangısı olarak da tanımlanabilir. Stres, parazitler, bakteriler veya gıdasal engellerden kaynaklanabilir. Kolite neden olabilecek gıdaların belirlenmesi ve diyetten çıkartılması gerekir.